PRIVATLIVSPOLITIK

Crema er forpligtet til at beskytte dit privatliv og være gennemsigtig om de oplysninger, der indsamles på vores hjemmeside. Denne privatlivspolitik giver et resumé af, hvordan vi indsamler og behandler oplysninger, når du besøger vores hjemmeside og køber vores produkter.

1. Dataansvarlig

Navn: PPL Media Oy / Crema
CVR-nummer: FI19724199
Adresse: Hankasuontie 11 B, 00390 Helsinki, Finland
E-mail: [email protected]
Telefonnummer: 89 87 96 11
Hjemmeside: www.cremashop.dk

2. Kontaktperson for databeskyttelse

Navn: Samuli Seppävuori
E-mail: [email protected]
Telefonnummer: +358 10 322 4484

3. Indsamlede personoplysninger

Vi indsamler følgende oplysninger om kunden: navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, betalingsmetode, IP-adresse. For virksomhedskunder indsamler vi også CVR-nummer og virksomhedsnavn. For ordrer indsamler vi ordreoplysninger, ordrenummer, købshændelse og leveringsoplysninger. Oplysninger indsamles fra brugere under ordreprocessen. IP-adresser og andre lignende tekniske oplysninger indsamles automatisk ved hjælp af cookies og andre sporingsteknologier. Indsamlede oplysninger kan opdateres af brugeren eller gennem kundeservice. Registrerede brugere kan opdatere deres oplysninger på hjemmesiden gennem deres brugerprofil.

4. Formål og retsgrundlag for behandling af personoplysninger

Formål med behandlingen:
• Oplysninger bruges til ordrer og kundeservice. Når du registrerer dig som bruger, bruges oplysningerne til at muliggøre login til din personlige side i webshoppen, for at give dig mulighed for at følge din ordrehistorik og for at gemme oplysninger til fremtidige køb.
• Med hjælp af cookies indsamles markedsføringstilladelse, og oplysninger fra kunder, der har givet deres samtykke, bruges til markedsføring via e-mail og post samt til annoncering på internettet.
• Med hjælp af cookies indsamles statistisk og sporingstilladelse, og oplysninger fra kunder, der har givet deres samtykke, bruges til at forbedre kundeoplevelsen og udvikle forretningen (f.eks. anonymiserede data).

Retsgrundlag:
• Kontrakt og lovpligtig forpligtelse (ordrer og kundeservice)
• Samtykke (markedsføring)

5. Videregivelse og overførsel af oplysninger

Videregivne oplysninger og modtagere:
• Vores betalingsudbyder er Adyen, og de håndterer alle betalingsoplysninger i deres system.
• For fakturabetalinger overføres kundens og ordreoplysningerne til faktureringsselskabet (f.eks. Klarna). For virksomhedsfakturering kontrolleres kundens kreditoplysninger af en tredjepart, f.eks. Suomen Asiakastieto Oy. Forfaldne fordringer sendes videre til et inkassofirma.
• Oplysninger videregives også til logistikvirksomheder til levering.
• For leveringer uden for EU overføres ordreoplysninger til destinationslandets told / skattemyndigheder.
• Oplysninger kan videregives til myndigheder i lovpligtige situationer.
• I tilfælde af mulige direkte leverancer fra grossisten videregives ordreoplysninger til produktsælgeren.
• Vi bruger HelpScout-software til kundeservice.
• Vi bruger Mailchimp-software, Google, Meta og Pinterest til markedsføring.

Overførsel af oplysninger uden for EU/EØS:
• Mailchimp, Google, Meta, Pinterest og HelpScout kan overføre data uden for EU. Vi har sikret, at disse virksomheder opretholder et tilstrækkeligt databeskyttelsesniveau ved hjælp af Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser og ved at sikre, at virksomhederne overholder EU's databeskyttelseslove, f.eks. EU-U.S. Data Privacy Framework.

Oplysninger videregives ikke til tredjeparter uden brugerens samtykke, bortset fra i de nævnte tilfælde.

6. Opbevaringsperiode for oplysninger

Oplysninger opbevares i 6 hele kalenderår efter kundens seneste ordre. Opbevaringsperioder er baseret på lovpligtige forpligtelser og forretningsbehov. Opbevaringsperioder for oplysninger gennemgås regelmæssigt, og oplysninger slettes, når det ikke længere er nødvendigt at opbevare dem.

7. Registreredes rettigheder

Den registrerede kan udøve sine rettigheder i henhold til GDPR-lovgivningen:

Ret til indsigt: Den registrerede har ret til at få indsigt i de oplysninger, der er gemt om dem.
Ret til berigtigelse: Den registrerede har ret til at anmode om berigtigelse af forkerte oplysninger.
Ret til sletning: Den registrerede har ret til at anmode om sletning af deres oplysninger i visse situationer.
Ret til begrænsning af behandling: Den registrerede har ret til at anmode om begrænsning af behandlingen af deres oplysninger i visse situationer.
Ret til indsigelse: Den registrerede har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af deres oplysninger i visse situationer.
Ret til dataportabilitet: Den registrerede har ret til at få deres data overført fra et system til et andet.

Hvis du ønsker at udøve disse rettigheder, bedes du kontakte den dataansvarlige eller kontaktpersonen for databeskyttelse via e-mail (afsnit 1 og 2). For at behandle anmodningerne har vi brug for identifikationsoplysninger såsom e-mailadresse og ordrenummer samt oplysninger om, hvilken ret der ønskes udøvet. Derudover skal den registrerede vedhæfte identifikationsoplysninger (f.eks. en kopi af et ID) til deres anmodning for at sikre informationssikkerheden. Den registrerede har også ret til at indgive en klage til databeskyttelsesmyndigheden, hvis de mener, at deres personoplysninger behandles ulovligt.

8. Cookies og sporingsteknologier

Vi bruger cookies, og kunder kan administrere dem med hjælp fra Cookie Information. Oplysninger indsamles i henhold til kundens samtykke til følgende formål:

• Analyse: Google Analytics 4
• Markedsføring: Google, Meta, Pinterest
• Funktionalitet på hjemmesiden: Funktionelle cookies

Du kan til enhver tid administrere dine cookieindstillinger ved at klikke på Cookie Information-ikonet i nederste venstre hjørne af hjemmesiden. Brugeren kan også administrere og slette cookies fra deres browserindstillinger uanset de valgte indstillinger på hjemmesiden.

9. Informationssikkerhed

Informationssikkerhedsforanstaltninger:
• For at beskytte personoplysninger bruger vi passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, såsom datakryptering, adgangskontrol og regelmæssige sikkerhedsrevisioner.

Informationssikkerhedsforanstaltninger evalueres og opdateres regelmæssigt for at imødegå nye trusler og lovkrav. Personalet trænes regelmæssigt i informationssikkerhed og databeskyttelsespraksis.

10. Ændringer i privatlivspolitikken

Ændringer i privatlivspolitikken:
• Vi informerer dig om eventuelle ændringer i privatlivspolitikken på vores hjemmeside. For væsentlige ændringer informerer vi også vores kunder via e-mail. Ændringer vil blive annonceret mindst 30 dage før de træder i kraft for at give brugeren tid til at sætte sig ind i ændringerne.

11. Brugernes ansvar

Brugeren af hjemmesiden har ansvar for at holde deres kontaktoplysninger opdaterede. Oplysninger kan opdateres ved at kontakte den dataansvarlige, kontaktoplysninger i afsnit 1.

Indkøbskurv
Din indkøbskurv er tom